출처 : 애플의 개발자 가이드 읽는 순서

애플 개발툴의 Framework는 모든 클래스들의 상세한 내용을 기술하는 레퍼런스 문서를 포함합니다. 하지만 애플은 이 레퍼런스 문서 외에, 주로 '~Guide' 라는 제목이 붙은 공식 개발 문서들을 제공하는데요, iOS 개발을 공부해가면서 실제로 많은 도움을 주는 꼭 필요한 문서들이라고 할 수 있죠.

하지만 이 애플 문서에도 큰 문제점이 두가지 있는데, 우선 영어로 되어 있다는 점이 있고.... (일부 문서는 번역되어 있는 경우도 많습니다)

또 다른 문제는 어떤 문서를 어떤 순서로 공부해야 하는지 알기 어렵다는 점입니다. 마치 아주 좋은 교과서가 있는데, 챕터 별로 잘려져 있어서 어떤 순서로 읽는 지 알 수 없는 경우랄까요? 

이번 포스팅에서는 이 두번째 문제에 도움이 되고자 제 나름대로의 생각을 정리해보도록 하겠습니다. 

 우선 읽고 볼 문서
  • The Objective-C Programming Guide 
  • Memory Management Programming Guide
  • iOS Application Programming Guide
  • iOS Development Guide
  • Cocoa Fundamentals Guide
  • Resource Programming Guide
  • View Programming Guide for iOS
  • View Controller Programming Guide for iOS
  • Event-Handling Guide for iOS
  • Key-Value Coding Programming Guide
  • Key-Value Observing Programming Guide
  • Xcode Project Management Guide

 결국 읽어야 할 문서

  • Table View Programming Guide for iOS
  • Scroll View Programming Guide
  • Information Property List Key Reference 
  • Drawing and Printing Guide for iOS / Core Graphics Framework Reference
  • Core Animation Programming Guide / Core Animation Cookbook
  • NSInvocation Class Reference
  • SDK Compatibility Guide
  • Settings Application Schema Reference
  • Concurrency Programming Guide
  • Interface Builder User Guide
  • Instruments User Guide, Shark User Guide
  • Secure Coding Guide
  • Internationalization Programming Topics
  • Cocoa Performance Guidelines
  • Error Handling Programming Guide, Exception Programming Topics
  • Property List Programming Guide / User Defaults Programming Topics

 필요하면 찾아볼 문서 (중요)>

  • Core Data Programming Guide
  • CFNetwork Programming Guide / CFNetwork Framework Reference
  • Device Features Programming Guide
  • Location Awareness Programming Guide
  • Text, Web, and Editing Programming Guide for iOS
  • Camera Programming Topics for iOS
  • Keychain Services Programming Guide
  • Event Kit Programming Guide (calendar) / Address Book Programming Guide for iOS
  • OpenGL ES Programming Guide for iOS
  • Quartz 2D Programming Guide
  • Core Audio / Audio Queue Services Programming Guide / Audio Session Programming Guide
  • Undo Architecture
  • File-system performance guidelines

 생각나면 한번쯤 읽어 볼 문서 

  • iOS Human Interface Guidelines
  • Apple Human Interface Guidelines
  • Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software
  • Bundle Programming Guide
  • Coding guideline for Cocoa (naming guideline)

 필요하면 찾아 볼 문서 (덜 중요) 

  • System Messaging Programming Topics in iOS
  • Core Telephony Framework Reference
  • Stream Programming Guide
  • URL Loading System Programming Guide / Apple URL Scheme References
  • Multimedia Programming Guide

  • Archives and Serializations Programming Guide
  • External Accessory Programming Guide
  • Timer Programming Topics
 가장 나중에 읽을 문서 (Mac OS X와 겹치는 것이 많음)
  • Cocoa Event-Handling Guide / How Cocoa Applications Handle Apple Events
  • Foundation Framework Reference
  • Cocoa Drawing Guide (View hierarchy)
  • Threading Programming Guide
  • Objective-C Runtime Programming Guide
  • Window Programming Guide
  • Model Object Implementation Guide
  • Code Loading Programming Topics
  • Preferences Utilities Reference (CF)
  • Distributed Objects Programming Topics
  • Cocoa Scripting Guide
  • Document-Based Applications Overview


'Objective C' 카테고리의 다른 글

터치 중(hold)에만 발생하는 이벤트 처리  (0) 2014.12.22
데이터 송신 수신  (0) 2014.10.25
UIWebView에서 HTML 가져오기  (0) 2014.10.25

+ Recent posts